onsdag, april 15, 2009

Test...

คุณยายถามหารูปของผมหลายครั้งแล้ว พอดีป้าสุดสวยแนะนำให้แม่ลองใช้โปรแกรมจัดแต่งรูป Photoscape แม่ลองเล่นของใหม่ ผลงานก็อย่างที่เห็นนี่แหละครับ
Mormor har frågat efter mina bilder flera gånger nu. Moster snygging har rekommenderat mamma att använda Photoscape för att fixa till bilder. Så nu har mamma provat en ny leksak... Resultatet blir som följande:



Photobucket

อาบน้ำครับ ผมไม่ค่อยชอบเลย ล่าสุดนี่ต้องมีคนช่วยตั้งสามคน มีพ่อ แม่ และก็ป้าสุดสวย
Badstund. Jag gillar inte att bada speciellt mycket. Sist fick tre personer hjälpa till. Det var pappa, mamma och moster snygging.
Photobucket

เขาว่าผมยืนได้แล้วครับ
De säger att jag kan stå.
Photobucket

แล้วเขาก็ว่าผมเดินได้ด้วย
De säger också att jag kan gå.
Photobucket


ลูกพ่อครับ เสื้อตัวสีฟ้านี่ พ่อเป็นคนเลือกให้กับมือ
Pappas barn.Den blå skjortan har pappa valt själv.
Photobucket


นั่งรถไฟรอบที่สามในรอบสามเดือนของผม แล้วก็พักผ่อนกับพ่อ คืนปีใหม่ไทย ๑๓ เม.ย. ผมเริ่มนอนเตียงของตัวเองแล้วนะครับ
แต่ดึกๆแม่ขี้เกียจนั่งให้นม แม่เลยให้ผมนอนเตียงกับพ่อแม่ แม่จะได้นอนให้นมได้
3:e tågredan under mina tre månader. Sen är det vilostund med pappa.
Kvällen på det thailändska nyåret (13 apr) började jag sova i min egen säng.
Men mamma var för lat att sitta och amma mitt i natten så jag fick sova i samma säng som mamma och pappa resten av natten, så mamma kunde amma mig liggande.

Photobucket


อาทิตย์หน้าผมก็ครบสามเดือนแล้วคร้าบบบบบ
Nästa vecka blir jag 3 månader.

กอด กอด
Kramar

3 kommentarer:

ch300_m sa...

Grattis till 3 månader!
Presentationen av korten blir ju mer sammanhållen även om dom blir lite mindre.Helt ok hälsar Affe.

Thaitolk sa...

Tackar tackar...

Och mamma har inte varit och köpt gipspaket för att göra en avgjutning på lillens fötter. :-(

Mvh
Från oss

Anonym sa...

Vad gullig han är...
Håller med Affe att bilderna är lite små. Du kan göra bilder större genom att spara för 100% när du sparar dem, tycker jag.
Ha det så roligt med lilla gubben! :)

Puss o kram

Blacksheep อิอิ