fredag, november 13, 2009

Egen sång

---
Jag har länge letat efter vaggvisa för lillen utan att lyckas så bra.
Men nu har jag hittat en svensk version. Och har hittat på en egen översättning så jag kan sjunga i båda språken.

---


---
เจ้าต้องนอนแล้ว เจ้าต้องนอนแล้ว
นอนบนเตียงของเจ้า
หลับตาลงเถิดลูกยา
แม่จะกล่อมเจ้าแก้วตา

แม่จะกล่อมเจ้า
แม่กล่อมเจ้า
จนเจ้านอนหลับไป


Egen översättning av
Du ska sova
Du ska sova
I din lilla säng

Ögonlock blir tunga
Blunda, låt mig sjunga

Tills du sover
Tills du sover
I din lilla säng

Mvh
Magrood

2 kommentarer:

ch300_m sa...

Hej!
Fin vaggsång!
Nu börjar den roligaste tiden med Lillen då han börjar hitta på saker själv. Sen tror mamma att han pratar för det är ju det mamma vill.Eller hur?
Mitt barnbarn är ju lite äldre men är inne i samma period.Vi ska träffa honom om två veckor.Han började gå för några veckor sen.Ska bli kul att se.
Ha det bra hälsar Affe.

Thaitolk sa...

Hej...

Det är kul att höra äldre barns utveckling. För då vet man ungefär vad som kommer att hända härnäst.

Det är jättekul nu med nya saker varje dag nästan. :-)

Det ska bli kul för dig att träffa barnbarnet också. Jag har hört att som förföräldrar får man alltid den godaste biten. :-)

Mvh
Magrood