lördag, september 13, 2008

En riktig första spark! ดิ้นครั้งแรก ของจริง

Äntligen fick vi känna vårt barn första riktiga spark.
På morgonen brukar jag lägga min hand på magen när jag ligger kvar i sängen.
Idag gjorde jag det som vanligt.

Och... jag kände det.
Jag kände något.
Jag kände sparken eller rättare sagt rörelse.

Tyst sa jag till min man som låg bredvid mig "älskling, ge mig din hand... lägg den på min mage försiktigt"...
Försiktigt la hand sin hand på min mage...
...

Och han fick känna det också. :-)
Så både mamma och pappa fick känna första sparken samtidigt.
Vilket rättvist barn.
...

Kram kram
Magrood

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Jag förstår att det var en riktig "lyckospark".
Kan berätta att jag blev morfar för 11 dar sen så jag är också lite inne i "svängen".
Hälsningar Affe.

Anonym sa...

อยากให้มีไรมาดิ้นในท้องมั่งจัง
คงรู้สึกดีเนาะ มีชีวิตน้อยๆในอุทร...
บุญรักษานะจ๊ะ

จากคนสวยบ้านไกลจ้า อิอิ

Thaitolk sa...

Hej Affe!

Stort Grattis! Det måste kännas jättekul för dig att bli morfar. :-)
Härligt härligt!

---

คนสวยบ้านไกล
อืม เวลาลูกดิ้นก็มันๆดี ตอนแรกนึกว่าจะจั๊กจี้ขำขี้แตกขี้แตน แต่เอาเข้าจริงๆ รู้สึกดี อารมณ์ที่ว่ามีอีกชีวิตนึงในตัวเรา อืม บรรยายไม่ถูก

กอด กอด
Magrood