måndag, september 01, 2008

Äntligen har jag insett att...

Efter att ha varit orolig inför tolkprovet lite till och från har jag nog kommit till insikt att ... även om jag inte blir auktoriserad nu så kommer de kunskaperna jag fått på vägen att göra mig till en ännu bättre tolk.

Tack gud att jag kan inse det.

---
Förut var jag så orolig för att det kommer att ta 1,5 år innan de fixar nästa tolkprov på thailändska.
---

Men men livet är inte perfekt.

Vi har i alla fall lyckats pricka in så att bebisen skulle vara mellan 5-6 månader vid provtillfället, eftersom det är då man mår som bäst under hela graviditeten.

Det låter kanske konstigt att avslöja att vi planerade vår graviditet efter tolkprovet. He he he
Snacka om perfektionism.

---
Jag har lovat mig själv att när det här är över ska jag ägna mer tid åt bebisen i magen. Jag ska skaffa Mozartmusik och spela för barnet. Jag ska försöka läsa sagor. Jag ska promenera mera.

Mannen min är bättre på att prata med bebisen, men jag kan inte prata med min egen mage. Det känns konstigt. Hoppas bebisen förstår att jag älskar henne/honom ändå även om jag inte pratar med henne/honom under graviditeten.
---

Idag känner jag mig trött. Har jobbat i princip hela dagen.
Funderar på om jag ska sätta igång med en juridisk översättning från svenska till thai, eller plugga eller vila.

---
Började läsa Snabba Cash igår. Intressant - men jag fick mardrömmar inatt. Vet inte om jag kan skylla på boken.
---

Kramar
Magrood

Inga kommentarer: