lördag, december 20, 2008

Barnvagn - är det nödvändigt?

Har letat efter barnvagnar i ett par tre dagar nu.
Jag är nog lite pedant när det gäller att köpa lite dyrare saker.

Nu är det tre modeller som jag är intresserad av.
- Quinny Freestyle 3XL - som är säkrast enligt ett test av Konsumentverket.

- Teutonia Fun System - som är den smalaste vagnen enligt. försäljaren på Babyland som jag pratade med igår.

- Brio Go - som är den nyaste modellen på marknaden. Jag är mycket förtjust i den, men priset är väldigt högt.

---
För inte så länge sen undrade jag hur folk kunde satsa 5-6K för en barnvagn? För den summan kan man ju få en hel begagnad bil!!!

Jag var också rätt så bestämd att det inte ska kosta för mycket att ha barn. Barnet ska inte växa upp i en värld med massa materiella ting, för många leksaker, för mycket av prylar osv. Det är mest kärlek och tid som barnet behöver, inte massa saker.

Hittills har vi bara köpt en enda ny sak för barnet. Det är ett gossedjur. En fin söt krokodil som vi köpte när vi var på Universium i Göteborg.

Resten har vi fått från vännerna. Både nya och använda. Vi uppskattar det väldigt mycket. Bra för miljön, för barnet och för ekonomin. Sen är det ett speciellt band som skapas när man ärver saker från sina vänner och bekanta också.

---

Ja... men nu känner jag väldigt sugen på en sån Brio Go, speciellt med tanke på att vi ska åka till Thailand. Den verkar så smidig och lätt att hantera.
Eller är jag bara intresserad av att ha en dyr vagn?
---

Ett alternativ är ju Bärsele.
På landet där jag växte upp bar man ju barnet och det var inga problem.
Varför skulle jag inte kunna göra det här?

Men nu när ryggen börjar kännas stel så känns det omöjligt att orka bära barnet i fem sex månader.

Är det verkligen nödvändigt med en barnvagn?

---

Jag får återkomma.

Det är ju mycket annat som behöver köpas.
- Klädgarderob, för vi har ingen garderob nu.
- Tvättbalja
- Nappflaskor
- Babysitter
- Bröstpump, eller heter det mjölkpump? Orkar inte kolla upp det nu...

---

Natti natti
Magrood

Inga kommentarer: