onsdag, december 10, 2008

Måndagen den 8:e - det är värt att fira!

Det har hänt många saker som är värda att fira.
För det första så fick jag äntligen komma till en läkare på mödravårdcentralen (MVC) ศูนย์อนามัยแม่, efter 6 veckor av plåga med att ha ständigt ont i magen.
Läkaren lovade till och med att skriva ut ett remiss till mig så jag kunde komma till Akis, Akademiska sjukhuset i Uppsala för att göra en ultraljudsundersökning.

Yesssssssssssssss!!!

Det kan vara myom eller sånt.
Det får vara vas som helt bara jag får reda på det i god tid!

---
För det andra har mitt blodvärde stigit. Jag hade precis 120, vilket är normalt.
Skönt...
Så smart som jag var... he he he... Skojar bara.
Jag kom på en bra ide. Eftersom jag mådde illa av Neferex, jag tror järntabletter heter så, så började jag ta det precis innan jag skulle lägga mig. Dubbel effekt fick jag. Jag fick i mig järn och mitt illamående gjorde att jag somnade lättare och kanske till och med sov bättre.
---

För det tredje lyckades jag byta barnmorska utan att behöver ändra på den redan bokade tiden.
Så imorgon kommer vi dit som vanligt, fast till en annan barnmorska.
Hoppas bara att jag slipper se min före detta barnmorska.

---

Men idag är jag lite irriterad på en tolkförmedling som ringer idag klocka 11 och ville boka mig på ett uppdrag på fem timmar imorgon från klockan 10. Det är alldeless för kort varsel för en sådan lång tolkning.
Jag blev irriterad för att jag verkligen ville ha det uppdraget... he he he.
Men men, sånt är livet.
---

Har varit rätt så lugn så att jag till och med tror att jag är "hög" på graviditetshormoner.
Men idag var det lite kämpigt med ändrade planer för olika saker.
---

Det blir nog bra...
Livet är trots allt underbart!


Magrood
- mindre än 6 veckor kvar -

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Magrood!
Hoppas det inte är nå´t allvarligt med din mage.
Skönt att du får komma på en riktig undersökning.
Annars låter det som du ser mer positivt på livet nu.
Kör lagom hårt och sköt om dej hälsar Affe

Thaitolk sa...

Hej Affe

Tack så mycket för din omtänksamhet!
Visst är det skönt att känna att livet är just UNDERBART!!!


Kramar
Magrood