torsdag, december 11, 2008

En dag för att unna sig med...

Det är inte så mycket jobb idag.
Det innebär mindre pengar, men mer tid.

Hur gör man då?
Ja, då passar jag på att unna mig något gott.
Först ska jag jobba med de tre översättningarna i lugn och ro.
Skönt!

Normalt brukar jag passa på att jobba med översättning på kvällstid.
Men nu har jag ingen lust att göra så. Och det är bäst för familjen så.

---
Sen ska jag till en thailändsk restaurang och äta wokad anka med basilica. Nam nam. Jag älskar det!

Efter maten ska jag äta lite god choklad eller glass. En Daimglass kanske.

Sedan ska jag ta lite massage.

Och sedan ska jag handla lite kläder: amningsbehå, större trosor och kanske ett till par mammabyxor. De gamla som jag köpt kommer jag inte in längre...
---

Det var vad jag tänkte göra igår.
Jag hann med allting förutom shoppingen.

Så det får jag göra idag.

---
Idag torsdagen den 11 december 2008 har vi varit på socialkontoret och skrivit på papper om faderskap och gemensam vårdnad.
Så nu har barnet en pappa officiellt.
Och nu är det vi TVÅ som bestämmer tillsammans om barnet officiellt.

Det känns lite konstigt att ha gjort de här bitarna innan barnet ens har kommit.

Men det är bäst så. I fall något skulle hända mig så har barnet en vårdnadshavare. Och det är mer än rättvist för barnet att ha både far och mor praktiskt och officiellt.

Vi kommer att bli en fin familj... tror jag.
Men först måste jag hitta en lagom bra barnvagn... i jungeln :-)
---


Mvh
Magrood

Inga kommentarer: