måndag, december 22, 2008

Min nya trevliga barnsmorska

Idag fick vi en tredje barnmorska.
Det stör inte oss att behöva ha 3 istället för 1.
Bättre att prova på olika än att ha en dålig.
Det var inget fel på nr 2, men våra tider passar inte ihop bara.

Lena Schnell, heter vår trevliga barnmorska.
Hon är jättetrevlig och passar till tjänsten som handen i handsken.
Det känns jättebra med henne.
Plus i kant för Lena!

---
Blodvärdet kom upp till 127!!!
Wowwwwwwwww
Duktigt!
---

Men jag kände mig sååååååååååå trött idag att jag var tvungen att sova middag i två timmar.
Det är en stor fördel med att jobba som tolk.
Man har ganska mycket fritid och kan styra över sin lediga tid ganska mycket... om man inte bryr sig om inkomstförlusten förstås.
Nu när jag känner mig så här trött och inte vet när barnet kommer så vågar jag inte boka in så många tolkuppdrag. Det blir mer ledig tid automatiskt.

Men brist på sysselsättning har jag inte i alla fall.
Känner mig fortfarande stressad av alla måsten...
- Kontakt med försäkringskassen angående inkomstberäkning för föräldrapenningen.
- Kontakt med skatteverket angående deklaration och bokslut.
- Kontakt med kunder både för att få faktureringsunderlag, att skicka in löneunderlag och att kräva betalningar för gamla fakturor.
- Kontakt med Kammarkollegiet angående resultat på auktorisationsprovet.
- Kontakt med bokförlaget angående körkortsboken på thailändska.
- Köpa nödvändiga saker inför barnets nedkomst.

När jag känner mig riktigt stressad brukar mina öron blir röda och varma. He he he... Igår var jag tvungen att lägga blöt bomull på båda öronen samt att ha en blöt handduk över pannan och huvudet.
Det hjälpte fint.

---

Jag är rätt så nöjd med den perfekta tiden för barnets nedkomst.
Nu är det inte så många tolkuppdrag eftersom det är långhelg.
Så det blir ganska lugnt. Det spelar inte så stor roll när barnet kommer... bara du inte kommer 2 veckor för sent, mitt hjärta.
För då måste mamma jobba som språkhandledare och gå på kurs.
---

Så mycket som jag har gått och cyklat under graviditeten hoppas jag att det blir en lätt förlossning.
I Thailand säger vi att kvinnor med stor höft har lätt att föda barn. Yess... Det har jag.

---

Dags att jobba innan hunden snor min köttbit... thai uttryck.
Magrood

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Ja så här till jul kan det väl passa med röda öron.
Ni kanske inte firar traditionell svensk jul men jag vill i alla fall önska er en riktigt God Jul och att ni får det lugnt och äter mycket god mat.
Vi ska fira jul på svenska med Thaikompisar och äta både Isaan-mat och sill med nubbe.
Ha det bra och God Jul igen önskar Affe.

Thaitolk sa...

Tackar...

Vi firade jul hos mina svenska värdföräldrar. Vi hade en jättemysig jul och god mat i lagom mängd. Tog en låååååång promenad också.

De var rätt förvånade när jag tackade ja till förslaget.
När jag var utbyteselev hos dem för 14 år sen var svaret bara "Nej, tack"... :-)


Ha det så gott!
Magrood