torsdag, maj 29, 2008

Mitt kämpande mot illamående

Puhhh
Jag har läst att man mår illa på morgonen.
Men det stämmer inte på mig.
Jag mår inte illa på morgonen.
Men jag mår illa hela dagen.
Så fort blodsockret sjunker mår jag illa.

Ibland mår jag dåligt innan jag ens hinner märka att jag är hungrig.
Det är ganska jobbigt.

---
Normalt brukar jag må ganska dåligt av för låg blodsockernivå. Jag blir skakig och sur. Vill inte prata med någon. Kan inte koncentrera mig.
Men nu mår jag dessutom illa när jag är hungrig.
:-(
---

Idag jobbade jag ute hela dagen.
Packade med mig mycket mat, godis och frukter.
Men jag hann inte äta min tredje mål innan kl halv fyra.
Ojjj - vad jag mådde illa.

---
Undrar hur tjock jag kommer att bli, om jag är så beroende av att hålla mig själv mätt hela tiden för att slippa må illa.
---
Förra graviditeten märkte jag ingenting förutom att jag var extra sömnig.
Annars kände jag absolut ingenting.
---
Uppdaterad
I natt kom jag på att det är något positivt med illamående i samband med graviditet - det är tecken på att man fortfarande är gravid.

Allt som händer för alltid med sig något gott - som jag försöker se det.
---

Kramar
Magrood

Inga kommentarer: