fredag, maj 16, 2008

Sveriges modernaste tågstation สถานีรถไฟทีทันสมัยที่สุดในสวีเดน

Det är inte Stockholm Centralstation jag pratar om.
För mitt mått för modernitet är just nu "att man har till gång till gratis internet".

Idag började jag bli mig själv igen - dvs att bära med mig så mycket saker. På thailändska heter en sådan person บ้าหอบฟาง Bah haab fang- galen i att bära hö.

Idag blev det en tjock familjläkarbok på thailändska som jag hittat på Chula Bookcenter på min senaste resa. Sen tänkte jag "jag kan ju ta med den där boken om Home Health Care Service" för jag kanske kan hitta bra termer inom hälso- och sjukvård på thai. Sen tänkte jag "ifall jag inte har lust att läsa om vården kan jag läsa om polisförhör". Ja, då åkte "förhörsteknik" på thai med i väskan.

Sen var det mat. กองทัพเดินด้วยท้อง truppen går med magen.
Mat är jätteviktig för mig - vart jag än åker måste jag ha med mig något att äta - ifall jag skulle bli hungrig.

Efter mat blev det dricka.
Sen var det frukt.
---
Sen tänkte jag "jag kan ta med datorn i fall jag hittar nya intressanta ord så kan jag mata in dem på min databas direkt".
---

Men nu sitter jag här med tillgång till internet.
Så det blir inte så mycket läsning... hmmm
Undrar om det är bra eller dåligt, att jag kan få tillgång till internet överallt.


---
Nu kommer tåget snart.
Tack och hej, leverpastej!

Mvh
Magrood

oj - vilken osammanhängande text det blev. Så går det när man skyndar sig för att skriva :-)

Inga kommentarer: