fredag, april 04, 2008

Att uppskatta små saker i vardagen // การเห็นคุณค่าสิ่งเล็กๆน้อยๆในชีวิตประจำวัน

Innan ni fortsätter läsa vill jag varna er för sötma...
Gillar ni inte att läsa om andras lycka rekommenderar jag att ni inte läser detta inlägg.
---
Kan man uppskatta små saker i vardagen så tror jag man blir lyckligare.
Men för kvinnor tror jag att det hänger mycket på hormonen hur man mår.
På mina vanliga dagar är jag rätt så lycklig.

Ibland tänker jag på hur bra jag har det och blir lycklig av det.
Jag är lycklig som har en man som ligger och kramar om mig tills jag somnar. Vi kanske inte kramas hela tiden, men om vi inte kramas så är hands hand vid min sida eller min vid hans. Det gör mig lycklig.

Jag är lycklig som har en man som alltid ger mig godmorgon-puss varje dag innan han går till jobbet. Han har 20 min på morgon för att fixa lunchlåda, äta frukost, göra sig i ordning och titta på nyheterna. Trots att han har så ont om tid så har han alltid tid att komma och ge pussa mig innan han går.

Jag är lycklig att han uppskattar min man. "Whatever you touch tastes so good", brukar han säga om min mat.
När jag klagar att maten är alldeles för salt säger han "I love salty food".
Menar han det på riktigt eller säger han så bara?
Det spelar ingen roll för mig.
Det som är viktigt är att man ger kärleksblomman extra näring - det lilla extra komplimang, typ.

Vi bråkar ibland som alla andra normala par. Men det blir mer och mer sällan. Men efter varje konflikt så kommer vi nog närmare varandra. Det känns intressant att märka att man växer ihop och utvecklas tillsammans.

Men som Buddha sa "säkerhet är osäkerhet".
Ingenting varar för evigt.
Men så länge det varar så kan man inget bättre än att njuta av den goda stunden.

---

Natti natti
Magrood
---lite sentimental idag

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag ska börja skriva kommentar på svenska. Jag är inte säker på sättningen är korrekt. Om du kunna hjälpa mig med denna det blir jag glad.

Jag och min pojkvän bråkar nästan aldrig och vi tror inte på den här kunna hjäpa oss att finna en bra lösning.

Vi diskuterar om saken på lugn och ro sätt. Många av mina vänner säger att vi är tråkig par men för oss det är speciellt. Vi växer ihop och utvecklas tillsammans.

Tack så mycket Magrood!

Kramar/Chun