fredag, november 07, 2008

Ängel till bloggläsare!

Egentligen hade jag tänkt skriva det här för ett tag sen.
Jag vill tacka två bloggläsare som alltid är två fina änglar.
Den ena är Affe som alltid kommer med bra hjälp.
Vill att du ska veta att din "spegel-metod" är väldigt bra. Jag tänker på den varje jag funderar på om jag ska tacka ja eller nej till ett uppdrag.
Och när jag tänker på den metoden tänker jag förstås på den person som gav mig en smarta idén också.

Den andra är Anonym. Fast jag vet vem du är. :-)
Tack för allt stöd.

---

Den här veckan har jag medvetet arbetat mindre.

---

För två veckor sedan fick jag jobba med något väldigt mycket intressant.
Jag fick jobba som thailändska tolk åt en grupp thailändska tjänstemän som kom från något motsvarande Arbetsgivarverket.

Eftersom alla kunde bra engelska och svenska myndigheter som vi skulle besöka förberett sitt tal på engelska blev det inte så mycket tolkningar för min del. Så jag blev mer som assistent för hela gruppen för hela resan istället.

Det var mycket intressant och lärorikt att få följa med gruppen till olika myndigheter och höra saker som jag läst om men som jag aldrig fått riktigt klart för mig.

Vi var på stadshuset i Stockholm också.
Wow wow wow...

Vi åkte även till slottet i Uppsala och fick en guidad tur.
Jag som aldrig tyckt att slottet var intressant eller fint. Tyckte bara det var stort... utan någon skönhet.
Men guiden var så duktig och fånga mitt intresse så att jag gärna vill gå dit igen och får en guidad tur.

Ibland blir saker och ting mer intressant när man får reda på historier bakom.

---

Tillbaks till den lärorika veckan.
Nu tror jag att jag förstått det svenska förvaltningssystemet på riktigt.
Mer än någonsin i alla fall.

Konstigt att man förstår lättare när någon berättar än när man läser själv.
---

När jag har tid kommer jag nog att skriva om det någon gång.
---

När jag gruppen från Thailand fick reda på att jag var gravid blev de lite paffa. "Okey, ska vi utnyttja/belasta en stackars gravid kvinna nu", tänkte de.

Jag visste det så jag var tvungen att hålla inne en del sanning.
"Det är ingen fara, jag är bara på 6:e månaden" sa jag...
he he he he... Det var nog egentligen 6,5. Men jag kände ju att jag kunde jobba utan problem.

---
Det är bara sedan helgen den 1:a november som jag kände mig ovig och klarar mindre kroppsligt. Börjar bli stel i magen om jag sitter för länge.
Får ont i buken som jag inte riktigt vet vad det beror på.

Men det är ingen fara säger både läkare och barnmorska. Jag får lita på dem.
---

Jag har börjat unna mig med massage varje vecka.
Ummmm gott!!!

---
Ha tre översättningsuppdrag som ska vara färdigt mitten av nästa vecka.
Har valt att vänta med dem för att kunna fullfölja mitt löfte om att ta det lugnt.

Men jag får nog jobba med dem nu på söndag.
Jag gillar inte att spara på uppdrag.
Men vet ju aldrig vad som kan dyka upp nästa vecka.
Då är det säkrast att fixa alla översättningen så de blir klara under helgen.
---

Så nu ska jag äta lite surt ... och ta det lugnt.
---

Natti natti
Magrood

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack!
Roligt att du uppskattar mina små råd.
Blodpudding hårt stekt på ytan men mjuk inuti med mycket lingon!!
Ha det bra Affe