fredag, mars 20, 2009

2 månader nu ๒ เดือนแล้วคร้าบ

สวัสดีค่ะพ่อแม่พี่น้อง วันนี้ผมขอเป็นนายแบบซักวันนะครับ
Hej hej allihopa. Idag får ni tåla att jag blir en fotomodell.

Det är nämnligen så att jag har nyss fyllt två månader och tänker uppdatera bilderna lite.
คือว่าผมพึ่งผ่านวัยสองเดือนมาหมาดๆ ก็เลยอยากมาอัพเดทรูปน่ะครับ


เริ่มกันเลยนะครับ
Då börjar vi då


โต๊ะเปลี่ยนผ้าอ้อมแบบติดฝาผนังครับ






อารมณ์ดี
På gott humör.




แม่จับผมคว่ำ
Mamma lägger mig på magen.



ส่วนพ่อจับผมยืน
Pappa försöker få mig att stå.




บางทีผมก็เล่นคนเดียว
Ibland leker jag ensam.










วันนี้เพื่อนแม่มาเยี่ยม
Idag är mammas kompis på besök.



มีเพื่อนที่ไร แม่ไปหาของกินทุกที (บางทีแม่ก็ไปกินคนเดียว)
Så fort mamma får besöker måste hon äta. (Ibland går hon ut och äter själv också.)



บางวันแม่ก็พาผมไปอ่านหนังสือพิมพ์ไทยที่ห้องสมุดประจำเมือง
Ibland tar mamma mig till biblioteket för att läsa thailändska tidningar.



ก่อนไปก็ต้องใส่ชุดอุ่น
Innan dess måste man ta på sig varma kläder.



สองเดือนแล้ว ตัวโตไหมครับ
แม่ว่าผมน่าจะยาวเกินหกสิบเซนต์ และหนักหกกิโล
Nu är jag två månader. Visst är jag stor!
Mamma tror att jag är över 60 cm lång och väger 6 kilo nu.




ไปแล้วครับ แล้ววันแม่ว่าง ผมจะขอแม่ให้มาส่งรูปใหม่
Hej då. När mamma har tid nästa gång ska jag be henne att skicka upp nya bilder!


Kramar
กอด กอด คร้าบ

3 kommentarer:

Anonym sa...

น่ารักน่าชังเชียว
ดูๆไปหน้าเหมือนกรูดมากเลยนะนั่น โดยเฉพาะปาก :)

Anonym sa...

Har just sett Uppsala på TV.Bandyfinalen.Västerås-Edsbyn 5-4,om du inte visste.Kul för VSK,jag är född i Västerås men håller nog mest på Sirius i bandy.
Fina bilder på lillen som utvecklas fint ser jag.
Ha det bra hälsar Affe.

Thaitolk sa...

คนงามนิรนาม
ขอบคุณคร้าบ
...

Affe
Vi var och jobbade hela helgen... i närheten av matchen, tror jag. I alla fall var det massa bilar och de stängde av en del av vägar så vi höll på att missa bussen.
Men det var kul med liv i stan.

Mvh
Magrood