torsdag, augusti 21, 2008

Uppskattad och lycklig idag

Idag var en bra dag.
Var utvilad när jag vaknade.

Kul att höra att advokaten som inte verkade lägga märke till om jag tolkat åt honom tidigare eller ej sa att det var synd att jag inte kunde vara med nästa vecka eftersom jag var så bra... Ha ha ha...
Men blir ju glad över att ens arbete är uppskattat.

Det är nog en rent-fönster-teori. Är fönstret rent och fint märker man inget, men när det är smutsigt då märker man.

Att klienterna inte märker att man varit där är en positiv grej för tolkar. Det bör man ta som en komplimang. För man ska ju bara finnas där och inte utmärka sig på något sätt.

Det blir lite svårt att inte synas sen när magen börjar bli stor... :-)

---
Trivs bra att jobba hos poliser och advokater. Bra betald och inte för stressigt. Sen är de flesta poliserna och advokaterna trevliga.
Men alla sorters uppdrag har sin charm.
---

Börjar få många översättningsuppdrag nu. Det är kul.
Behöver bra bas inför föräldraledigheten.

Men - även om det inte blir mycket föräldrapenning kommer vi nog att klara oss finfint. I Thailand får man ingenting om man inte är statsanställd, men folk där klarar sig ändå. Sen får man rätta magsäcken efter plånboken.
---

Börjar plugga sjukvårdsdelen idag.
På lördag kommer en kompis som ska upp och göra auktorisationsprovet hem till mig. Ska hjälpa henne - då får jag själv en repetition också.
---

Kramar
Magrood

Inga kommentarer: