söndag, maj 25, 2008

Skengradivitet/ท้องลม

อาการแปลกๆ ยังเป็นต่อเนื่องไม่หาย
ล่าสุด อยากกินปลาร้าแบบสุดๆ
ก่อนนอนเลยจกมาหนึ่งตัว
บีบมะนาวนิด โรยด้วยพริกป่นหน่อย
แล้วก็ทำการสังหาร ก่อนเข้านอน

อืม
วันรุ่งขึ้นเล่าให้นักเรียนล่ามฟัง เขาบอกว่า ท้องลมหรือเปล่า

อืม ทฤษฎีน่าสนใจ

---
Konstiga symtom fortsatte.
Senaste fick jag så starkt begär för thailändsk inlagd fisk - eller plaraa.
Innan jag gick och la mig var jag tvungen att gräva upp en sådan fisk ur glasburken. Lite limesaft på, sedan strödde jag chilipulver på alltihop.
Sen var det bara nam nam precis innan sänggången.

Dagen därpå berättade jag för min tolkelev om detta.
"Kan det vara skengraviditet?", undrade han.

Ummm
Intressant teori.


Magrood


2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Magrood

Att äta "thaisill" ,som min fru kallar det,innan man går och lägger sej,kan göra vem som helst skengravid! (Tror Jag)

Mvh Affe

Thaitolk sa...

He he he...
Ja, det är farligt det där. :-)


Mvh
Magrood