onsdag, juni 18, 2008

Labil / อารมณ์ผันผวน

I morgon blir det 10:e veckan.
Jag är ledsen.
Jag är labil.

Saker och ting blir så stora.
Jag kräver mycket uppmärksamhet och omtanke.

Jag är trött på att gråta.
Jag vill inte gråta - för jag vill inte att barnet ska bli ledset.
Jag tror att allt som jag gör påverkar barnet.
Jag vill ge barnet en god start - emotionellt och näringsmässigt.

Men hur gör man när mamma är ledsen och gråter två tre dagar i rad.

Kan man putta bort den sorgna känslan som finns inom en?
---
Det är ganska tröttsamt att vara extrem glad den ena stunden och extrem ledsen den andra stunden.
---

Många säger - och det skrivs om att gravida kvinnor är känslosammare än vanligt.
Måste det vara så?

---
Om det är så här jobbigt att vara gravid så vill jag nog inte vara med om det något mer.



---
Magrood

Inga kommentarer: